Tuesday, January 31, 2012

Hari Pertama Di SK.Patikang Laut

Assalammuallaikum...

30/01/2012....Aku dan 5 org lagi guru pelatih yang merupakan kawan seangkatan berpraktikum di SK Patikang Laut... seawal jm 6.30 kitorng mula bergerak dari IP..kurang lebih 15 minit...Kami pun tiba...Sekolah Kebangsaan 2 sesi pengajran ni terletak kira2 800m dri simpang Kg Patikang Laut.. Setelah melapor diri kami diminta memperkenalkan diri semasa perhimpunan sekolah berlangsung.. ...

Aku dan partner memulakan jejak langkah ke kelas prasekolah...Dari Jauh kelihatan dinding bangunan prasekolah yang dilakari mural...hatiku berdetik..."ini lah tempat ku berkhidmat selama 3 bulan...harapan semua berjalan lancar..Setiba di sana, guru prasekolah mula memperkenalkan kami kepada murid-murid... tersenyum sendiri bila mengenangkan solan2 yang diajukan kepadaku...

Soalan:
1: Cikgu dari mana?? (aku jawab, dari Apin-apin,dia jawab sy pernah p sana..tengok org mati)
2: Cikgu pernah pegi kutub selatan? (aku jawab x..dia ckap katun boboboi pernah pegi)
3: Cikgu pernah tengok bola? (Aku jawab pernah...dia kata kami tengok bola di Tv)


Banyak lagi soalan2 yg membuatkan hatiku bagai digeletek..Teringat pula sorang murid permpuan yg agak dramatik... waahh...cuba try bagi barang dia hilang...Tangisan tak berlagu la jawabnya...Pendek kata, pengalaman hari pertama memng menyeronokkan...tambahan pula aku dan partner akan mula mengajar pada next week...so...Haven sebentar...Allah itu adil...syukur setakat ni...semuanya berjalan dengan baik...dan begitula seterusnya..Insyallah..


Ini antara si kecik yang bakal mewarnai hari-hariku selama 3 bulan...hehe


P/S: Ya Allah...Permudahkanlah urusan kami...amin...

No comments: