Thursday, January 26, 2012

Adam & Hawa

Assalammualaikum...

Hawa itu dicipta dari tulang rusuk Adam.

Bukan dari kepalanya untuk dijadikan atasannya.

Bukan dari kakinya untuk dijadikan alasannya.

Melainkan dari sisinya untuk dijadikan teman hidupnya.

Dekat pada lengan untuk dilindunginya dan dekat pada hati untuk dicintainya.

Aku juga seperti wanita yang lain...tercipta dari tulang rusuk dan perlu kembali ke pangkuan asal tuanku..Dia jodohku yang tertulis sebagai takdir Ilahi...Dia amanah dari Ilahi sebagai teman..sebagai pelindungku...yang mengimamkan aku ke arah kebaikan dan dia juga yang akan memimpin aku mencari redho Ilahi Dunia Akhirat...

Aku mengerti bahawa wanita yang baik hanya untuk lelaki yang baik...dan begitu juga bagi lelaki....Tapi kadangkala... Allah pertemukan kita dengan yang sebaliknya...agar kita belajar sesuatu daripadanya.. Sesungguhnya Setiap sesuatu itu terkandung pelbagai rahsiah Ilahi..Tiada manusia yang sempurna...Kita tercipta untuk saling melengkapi...Dan Dia lebih tahu apa yang terbaik bagi hamba-hambanya..

Ya Allah....aku hambaMu akan sering bermohon padaMu..Temukanlah aku dengan jodoh terbaik yang telah Engkau tetapkan buatku.....yang sedia menerima siapa aku seadanya ciptaanMu..Yang ikhlas akan kelebihanku dan melengkapi pula apa kiranya kelemahanku.. Sehingga itu...biarla aku menutup pintu hati ini...dan andai dia jodoh yang telah Engkau kirimkan buatku ...Biarlah hanya dia yang memegang kunci pintu hatiku..

P/s: Akan datang mau share Carta lelaki pilihan Hati..(^_^)hehehe




2 comments:

Unknown said...

Ada tu kak. Insya Allah. :)

strawberry said...

insyallah kan dik..hehe