Thursday, December 20, 2012

20.12.2012

Assalammualaikum.....

Alhamdulillah...muncul semula....
Ada banyak cerita...banyak masa....cuma mood yang tiada...hihi
So sempena tarikh yang agak kiut ni...20.12.2012 aku tiba2 rasa mo updte entry yang agak kiut....

Hari ni ...seharian berkurung dalam bilik yang baru siap...Transfom jadi Eric Leong jap...
Cuma beza sedikit....aku la tukang packing barang... tukang buka sawang2 pun aku.... cat bilik semua aku... semua aku buat sorang2... hahaha...10 jam kemudian...bilik tidur baruku berwajah baru... klau yang tau wrna fevrtku... dapatlah imgne cmna rupa bilik tu...heheh.....kan??? na...warna apa?? hehe

Base on penglaman sendiri pada hari ini....
Selain dapat penat..dapat juga ilmu pasal teknik mencat pada papan..kayu... emm...cat bilik la....
oleh kerana terlalu xcted berbilik baru...aku dengan semangat mula mencat bilik dari pagi...
mula2 undrcot... kenala dua lapisan...tebal....
fungsi undrcot ni yang aku tau..sbgai bse...macam simen...tutp lubang2 kayu... spya permukaan rata...
so bila nak aply cat kilat or finishing nanti...lancar ja....
tadi...lepas cat undrcot 2 lapisan...agak2 kering dalam 20 minit .. aku terus cat kilat....
habis satu bilik aku cat...siap celah2 dinding pun aku cucuk pakai berus x bagi can....
puas rasa hati bila da siap... tengok hasil kerja sendiri lagi.... wahhh....
kan main happy lagi... apa lagi bila dapat pujian dari Encik Tunang...
haa... baru dia tau... tunang dia ni super women...panjat2 tangga tau mau cat dinding tu... heheh
yang x best...kena marah dengan bapa...
ingatkan kena marah pasal mencat sendiri x minta tolong abang2 aku...
rupanya salah teknik... " lepas undercot 2 lapisan...kena tunggu kering...paling kurang 1 hari..."
aku pula 20 minit je...hahhahah
tapi bilik da siap...apa bleh buat... nampak comel juga pun... hihii


Siap mencat...satu badan lenguh...pinggang...bahu...
kesakitan tu tambah lagi bila aku terpaksa menerajang pintu bilik adik aku yang jem tiba...
apa lagi...macam2 gaya tendangan keluar.... pintu bilik tu x jga trbuka...
memandangkan  smua yang berjantina lelaki x di rumah masa ni..
terpaksalah adik aku memnjat zink rumah...kopek besi...buka cermin bilik berbantu kan lampu sulu hp dia..
Semua adik beradik pmpuan aku mmg ada jiwa lasak2 tau...
setakat betukang...panjat2.. hobi dari kecil...heheh
oh ya... lepas adik aku berjya masuk bilik dia... dia menjerit...
bukan pasal happy...tapi gerigitan...sebb pintu bilik still x tbuka...
so msa ni la aku karate tombol pintu... tukul sna ...korek guna ragum dan macam2 lagi inisiatif...
menyakitkan hati betul...still stuck...
last2...da hilang sabar sbb dari tadi mengopek x hasil...
aku buat spin kick...paling manang...pintu berjaya dibuka...
dan bounesnya...kaki aku tepeliot...pinggang tambbah sakit...huhhu
What A Day....!!!

Dalam sakit2 ni....dapat msj dri kawan suruh cek reslt KISMM...
Syukur Alhamdulillah...Lulus...!!!!!
Tahnia juga buat kawan2 yang pas aaa.....
Sekarang kita tunggu reslt Sem akir hari tu n temuduga n penempatan lagi.... cepat2 la..... huhu
In Sha Allah...semua berjalan lancar....


Hasil tukulan padu maut Ajuma...


 My Mum : tu la mau beli pakai tombol yang begitu.. lain kal i p beli tombol yang dulu2...nda pandai rosak! hahha....manala kami tau beza tombol dulu2 dan sekarang ..

P/S:In Sha Allah  BBY AJUMA keluar hospital dalam minggu ni...tdk sabar brjuma setelah hampir 2 bulan berpisah...hihihi









No comments: