Friday, January 14, 2011

Cerita baru...

Muhasabah diri di ambang 22..

Suatu kehidupanku..Syukur masih diberi peluang untuk smpai ke tahap ini..Hidup bagiku umpama satu pengembaraan.. si pengmbara harus tau ke mana tpt yg perlu dituju, & apa pula yg dikejarnya d sna.. sperti biasa juga setiap persinggahan mestilah dimanfaatkn agar ada sesuatu yg diperolehi sebagai bekalan utk meneruskan perjalanan yg selanjutnya..

Dlm pengambaraanku sepanjang 21thun..mcm2 yg telahku tempuhi..kasih, rindu, dendam, suka, duka, kejayaan, kejatuhan..kekecewaan..& mcm2 lg..dn seperti biasa dr setiap pengalaman pasti ada pengajaraan & baik buruknya hanya haku lah yg tahu..

Ya Allah..Yang memberikan sesuatu kebaikaan dan keburukan ke atasku. & segala keinginanku yg tidak akan tertunaikan melainkan keperluanku yang memberi seribu manafaat. Sesungguhnya Engkaulah yang lebih mengetahui sesuatu yang terbaik buatku..

Ya Allah yang sentiasa menenangkan jiwa2 manusia tatkala kosong, Berilah aku Petunjuk agar tidak menjauhimu.. berilah aku kekuatan.. keberanian.. keazaman dlm perjuangan.. keikhlasan dlm memberi & ketulusan tatkala menerima. Redohilah perjuangan ku hingga selesai ia sampai ke akhiran...

p/s: Jadilah yg lebih memahami daripada yg hanya mengetahui. dan bila hatimu sntiasa redho, tenanglah kerana segalanya telah tertulis dalam cerita perjalananmu.. Selamat menjalani perjuangan yg baharu..

No comments: